Autor [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Wątek: stres  (Przeczytany 10673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline milo797

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Karma: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • fizjo wlo
stres
« dnia: Wtorek, 05.07.2016, 17:36 »
Radzenie sobie ze stresem
Stres i reakcje z nim związane pojawiają się w sytuacjach niepewności,  zagrożenia, lub w momencie gdy mamy ograniczoną kontrolę nad sytuacją. Stres występuje, gdy nasz organizm reaguje na jakąś realną lub wyobrażoną sytuację. Czynniki powodujące stres nazywa się stresorami. Zetknięcie się ze stresorami wytwarza objawy fizyczne ze strony organizmu jak i w psychice człowieka.
Reakcja stresowa wywołuje pierwsze objawy w układzie współczulnym przyczyniając się do wzrostu poziomu adrenaliny we krwi. Równocześnie pobudzenie dokonuje się na drodze podwzgórze, przysadka, nadnercza. Mózg dokonuje interpretacji bodźca, który zostaje zdefiniowany jako nieprzyjemny lub zagrażający. Nawet, jeśli bodziec stresujący działa bez naszej woli, jak np. hałas, lub ekstremalne temperatury, to i tak uruchamia on reakcje emocjonalne w podwzgórzu, rozpoczynając reakcję fizjologiczną. Sters jest pojęciem niejednoznacznym i należy rozpatrywać go na płaszczyźnie fizycznej jak i psychicznej.
Fizyczne symptomy stresu:
   rozszerzone źrenice,
   napięte mięśńe karku i obręczy barkowej,
   zawroty głowy,
   szybkie, płytkie oddychanie,
   mdłości, skurcze żołądka,
   suchość w gardle,
   pocenie się,
   wilgotne, zimne dłonie,
   spowolnienie pracy przewodu pokarmowego,
   wzrost ciśnienia krwi.
Psychiczne symptomy stresu:
   napięcie emocjonalne,
   lęk,
   apatia,
   zapominanie się,
   niespokojny, przerywany sen,
   drażliwość, poiirytowanie,
   obniżona koncentracja.
Pojęcie stresu zostało wprowadzone w lataxh 50- tych XX wieku przez Hansa Selyea. Badacz ten wyodrębnił następujące stadia reakcji stresowej:
   1. mobilizacja sił obronnych organizmu, składa się z dwóch faz:
   faza szoku – poczatek działnia czynnika stresowego, pojawiają się sygnały fizjologiczne ze strony organizmu (obniżenie temperatury, spadek ciśnienia krwi),
   faza przeciwdziałnia szokowi – widoczne są reakcje świadczące o podjęciu wysiłków obronnych, następują zmiany funkcji fizjologicznych (podwyższenie temperatury ciała, wzrost ciśnienia krwi),
   2. stadium odporności – adaptacja organizmu do czynników szkodliwych    działających od dłuższego czasu, kosztem innych bodźców, które wcześniej były   nieszkodliwe,
    3. stadium wyczerapania – pojawiam się kiedy czynnik szkodliwy działa zbyt długo lub    zbyt intensywnie. Pobudzenie organizmu nie służy już zwalczeniu stresora, ale objawia się    utratą zdolności obronnych i w rezultacie prowadzi do rozregulowania czynności    fizjologicznych (np. trudności z zasypianiem), często pojawiają się patologiczne zmiany w    tkankach (np. obniżenie progu odporności, nadciśnienie tętnicze,    zmianyreumatyczne,    miażdżyca, owrzodzenie różnych narządów, łysienie plackowate). Jeśli działnie stresora    utrwali się może to doprowadzić nawet do śmierci.
Stres ma jednak również swoje pozytywne strony. Jak podaje H. Seley nie da się go uniknąć w życiu, jednak stres zmusza nas niekiedy do podjęcia wysiłku, na jaki nie było by nas stać bez jego pomocy, ma zatem właściwości motywujące.
Wyrózniamy dwa rodzaje stresu:
   dystres – jest to zły rodzaj stresu, przeciążający, deprywujący, prowadzący do choroby, niesie dezintegrację psychiczną, powoduje frustrację i achowania agresywne.
   eustres – stres dobry, motywujący. Jest stanem zadowolenia, motywuje do podejmowania zwiększonych wysiłków.
Nie ma idealnego sposobu na radzenie sobie ze stresem. To czy dana metoda będzie skuteczna zależy od źródła stresu, poziomu jego odczuwania oraz od cech indywidualnych jednostki np, wiedzy, charakteru, inteligencji, wcześniejszych doświadczeń, wiary w działanie metody.
Sposoby radzenia sobie ze stresem:
   określenie źródła stresu,
   koncentracja na konkretnej czynności,
   unikanie sytuacji trudnych,
   odwracanie uwagi od źródła stresu,
   rozładowanie napięcia przez intensywny wysiłek fizyczny,
   korzystanie z pomocy innych ludzi.
Wyrózniono trzy strategie radzenia sobie ze stresem:
   unikanie sytuacji stresowej, czyli unikanie samego bodźca stresowego,
   zmiana postrzegania sytuacji stresowej ,
   skupienie sie na samych skutkach fizjologicznych, kiedy doszło do reakcji stresowej.
Od naszej osobistej interpretacji zależy intensywność odbieranych bodźców. Możemy zatem wpływać na odczówany dyskomfort. Niezwykle istotne jest postzreganie stresującej sytuacji jako problem do rozwiązania, lub jako wyzwanie.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat lub interesuje Cie wiedza pokrewna zapraszam na stronę http://www.rehabilitacja-wloszczowa.pl/, tam dowiesz się więcej.


Offline jollantta26

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: 0
Odp: stres
« Odpowiedź #1 dnia: Sobota, 29.10.2016, 18:36 »
No naprawde dobre rady, bardzo dobrze sobie radzę dzięki tym wskazówkom.

Offline olennnkka

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: 0
Odp: stres
« Odpowiedź #2 dnia: Niedziela, 06.11.2016, 11:53 »
No dokładnie, rady są naprawde dobre, warto poczytać.

Offline emill126

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Karma: 0
Odp: stres
« Odpowiedź #3 dnia: Piątek, 11.11.2016, 14:42 »
Wskazówki bardzo ciekawe, warto przyjrzeć się im uważnie.

Offline niko134

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Karma: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: stres
« Odpowiedź #4 dnia: Wtorek, 29.11.2016, 09:35 »
 :vivalabamba:

Offline joshua

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: stres
« Odpowiedź #5 dnia: Środa, 28.12.2016, 21:47 »
Czytając to naszła mnie myśl, którą się podzielę z Wami. Otóż, sama wiedza o tym jakie są symptomy stresu, jego fazy możemy chyba go lepiej kontrolować. W momencie kiedy nas dopada możemy się poczuć jak badacze tego zjawiska będą jednocześnie obiektem badań.

Offline redko

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Karma: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: stres
« Odpowiedź #6 dnia: Środa, 17.05.2017, 21:24 »
Miałam to na psychologii stresu xd

Offline Saarka55

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Karma: 0
  • Płeć: Kobieta
Odp: stres
« Odpowiedź #7 dnia: Piątek, 02.02.2018, 09:41 »
Przedstawione wskazówki jak rodzić sobie ze stresem są bardzo ogólne i myśle, że każdy z nas o tym wie, tylko trudno jest wcielić w życie. Nawet jeśli próbuje się tych metod często są niewystarczające. Niestety w dzisiejszych czasach stres jest o wiele większy niż kiedyś, tymbardziej wśród młodych ludzi
Łączę w sobie mądrość osiemdziesięcioletniego starca ze sposobem mówienia dwudziestotrzylatka i poczuciem humoru ośmiolatka.
Phillip Butah

Offline Dusia

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Karma: 0
  • Płeć: Kobieta
Odp: stres
« Odpowiedź #8 dnia: Piątek, 23.03.2018, 10:46 »
Rozpoznanie stresu to jedno a radzenie sobie z nim to już coś innego. Czasem potrzebna jest terapia aby panować nad stresem, bo stres zaczyna przemieniać się w nerwicę
Jeśli walczysz z trądzikiem wypróbuj działanie naturalnego serum lub innego żelu na trądzik

Offline gesia

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: 0
Odp: stres
« Odpowiedź #9 dnia: Wtorek, 24.04.2018, 10:53 »
Myślę, że z czasem łatwiej nad stresem panować, widzę po swoich rodzicach dużo mniej się już denerwują, są bardziej odporni. Mnie ciągle rusza wszystko, każde niepowodzenie, nerwówkę muszę na swój sposób "odchorować". Mama mówi, że dużo jej pomaga Biovital tonik który pije od dłuższego czasu, łagodzi nerwy i poprawia samopoczucie. Może to jest jakiś sposób, tabletkami nie ma się co faszerować ale takie sprawdzone łagodne preparaty czemu nie.

Offline Celline

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Karma: 0
Odp: stres
« Odpowiedź #10 dnia: Poniedziałek, 11.06.2018, 12:15 »
Stres jest nieodłącznym elementem naszego życia, niestety. I każdy z nas musi znaleźć własną receptę na stres. Mi pomaga dobry film komediowy :)

Offline Mario88

  • Stadium początkowe
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Karma: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: stres
« Odpowiedź #11 dnia: Środa, 20.06.2018, 17:02 »
Najlepszym sposobem na stres, według mnie, jest odrobina sportu. Wyjść pobiegać, pograć w piłkę, czy iść na jakieś zajęcia zorganizowane. Człowiek nie tylko rozluźnia się mentalnie, ale też czuje się świetnie fizycznie.
Metoda HIFU znalazła zastosowanie w kosmetologii. Zobacz, jak wykonać lifting za pomocą skoncentrowanej fali ultradźwięków https://zwierciadlo.pl/artykuly-sponsorowane/ultraformer-iii-i-hifu-czyli-skuteczny-sposob-na-lifting-bez-skalpela !